نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1662
-
الف
+

تاکید بر ضرورت آموزش های رسانه ای در افغانستان با همکاری ایران

«اکبر نصراللهی» رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه واحد تهران مرکزی در دیدار با هیئت رسانه ای افغانستانی بر راه اندازی دانشکده رسانه در این کشور تاکید کرد.

به گزارش آی فیلم 2 ،«اکبر نصراللهی» رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، در دیدار با هیئت افغانستانی موسسه صلح، رسانه و حکومت داری خوب، با تشریح ظرفیت های رسانه ای ایران، گفت: دو کشور ایران و افغانستان از ظرفیت های مشترک بی نظیری از جنبه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی برخوردار هستند و مانند یک خانواده در کنار هم زندگی می کنند.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی ، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی ایران گفت: فرهنگ، دین ،زبان، دوستی، مرز، منافع و دشمن مشترک، مسئولیت و همکاری مراکز دانشگاهی و رسانه ای دو کشور را ضروری، گسترده و مستمر کرده است و دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه، امکانات، فرصت ها و انگیزه زیادی برای این همکاری سطح کوتاه و دراز مدت دارد.

محمد رضا کاشفی، رئیس دبیرخانه دانشگاه آزاد اسلامی تهران در این نشست با بیان اینکه در بخش تکنالوژی در کشور افغانستان خلاء هایی وجود دارد، گفت: برگزاری کرسی زبان پشتو و راه اندازی مرکز مطالعات افغانستان می تواند سر فصل جدید آغاز همکاری های ایران و افغانستان باشد.

 محمد مطیعی، مدیر کل امور بین الملل واحد تهران مرکزی نیز اظهار داشت: این واحد با داشتن حدود 60 هزار دانشجو، 550 رشته گرایش تحصیلی، 950 عضو هیات علمی، 870 کارمند بزرگترین واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می شود و در سالهای اخیر میزبان دانشجویان خارجی از جمله دانشجویان افغانستانی بوده است.

در ادامه این نشست احمدکمیل میرشاد بیگ، رئیس موسسه صلح، رسانه و حکومت داری خوب افغانستان در سخنانی گفت: با توجه به رشد رسانه در افغانستان در خصوص اعزام دانشجو به ایران و ایجاد دانشکده رسانه در کابل استقبال می کنیم.

وی اظهار داشت: باتوجه به تمام اشتراکات دو کشور ایران و افعانستان، دغدغه ما نیز نسبت به رسانه مشترک است. در طول ده سال گذشته همه تلاش ما در راه اندازی دانشکده رسانه و تقویت رسانه های افغانستان بود که موفق نشدیم.

میرشادبیگ افزود: راه اندازی یک رسانه با همکاری سه کشور ایران، افغانستان و تاجیکستان در راس امور رسانه ای ما قرار دارد.

همچنین مجد رحمتی، معاون این موسسه اظهار داشت: ظرفیت ها و توانمندی های مشترک علمی دو کشور بسیار زیاد است و ما علاقه مندیم یک مرکز آموزش عالی رسانه ای داشته باشیم و امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی تهران و واحد تهران مرکزی در راه اندازی دانشکده رسانه در دانشگاه کابل با ما همکاری نمایند.

تسنیم نوشت: در حاشیه این نشست هیئت انستیتو صلح، رسانه و حکومت داری خوب افغانستان از بخشهای مختلف دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه واحد تهران مرکزی بازدید کردند.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر